Hver anden måned er der overskud og de andre er der underskud.
Denne måned startede godt, men så gik det galt, og alt raslede ned.
Måneden gav et underskud på 1,19%, og årets overskud er nu nede på +1,43% I denne måned åbnede Nordnet jo for deres aktiesparrekonto (ASK), og det skulle jeg jo prøve.
Jeg havde tidligere lukket min AKS hos Saxo, da man kun må ha' 1 ASK.
Så jeg oprettede en ny hos Nordnet, solgte mine aktier fra mit normale depot og købte dem igen på mit nye ASK depot (ja, jeg betalte både salgs- og købs kurtage)
Efter et par dage skrev Nordnet, at da jeg allerede havde en ASK, var de nødt til at lukke min nye ASK, og dermed sælge mine aktier og købe dem igen på mit normale depot (ja, jeg betalte salgs- og købs kurtage igen). Men jeg slap da for at betale deres normale gebyr på 1.500kr. sagde de, da det var helt nyt.
Jeg tjekkede selvfølgelig mine konti hos Saxo, og de var slettet. Derefter kontaktede jeg Saxo, der bekræftede at de var slettet.
Så kontaktede jeg Nordnet, og medsendte dokumentation fra Saxo, men de sagde, at min ASK ikke var slettet hos værdipapircentralen.
Dette kan man ikke selv tjekke, så jeg spurgte Nordnet hvordan jeg kunne vide, hvornår jeg kunne oprette en ny ASK. Svaret var, at jeg skulle oprette en ny, og hvis den ikke blev slettet efter et par dage, så var det OK.
Så nu er den daglige rutine at oprette en ny ASK hos Nordnet, og så vente på svar