Når jeg skal finde en turnering at spille, kan man så lave en beregning på, hvor meget value der er i den, udfra BI, prize pool, evt. added value i form af rebuys, samt det forventede antal spillere?
Er der en eller anden måde man kan regne det ud på?
Fx. hvis man har en 800$ gtd. som koster 5.5$, og et forventet felt på 170 mand, kontra en 400$ 2.2$ rebuy, med 300 mand?
Findes der en eller anden formel man kan bruge? BI delt med pool, gange players + rebuy eller noget i den stil, hvor man så får et eller andet "value-tal" man så kan gå efter, jo højere tal jo bedre value?
Jeg er ikke matematiker, så jeg er på bar bund.
Beregning af value i en turnering?
- Hardtrance
- Site Admin

Beregning af value i en turnering?
Re: Beregning af value i en turnering?
Jeg gætter også bare 
I dine eksempler vil jeg ikke mene, at der er value i nogen af dem.
1. Tur
Der er 800$ GTD og den koster 5$ (+0,50$ i rake)
Hvis der laves 170 buy-in's giver det 850$. Så der betales altså mere end de garanterer, og dermed er der ikke value.
2. Tur
Der er 400$ GTD og den koster 2$ (+0,20$ i rake)
Hvis der laves 300 buy-in's giver det 600$. Så der betales altså mere end de garanterer, og dermed er der ikke value.
Jeg ved ikke, om jeg har forstået dit spørgsmål korrekt, men spørger du om, om man kan beregne hvilken af disse ture, der giver mindst dårlig value?
Umiddelbart tænker jeg tur 1 er bedst.
Måske kan man bruge formlen: BI x players / GTD?
Tur 1: 5$ x 170 / 800$ = 1,0625
Tur 2: 2$ x 300 / 400$ = 2,0000
Så jo lavere tal, jo bedre value. (og der er faktisk kun value, hvis tallet er mindre end 1)
I dine eksempler vil jeg ikke mene, at der er value i nogen af dem.
1. Tur
Der er 800$ GTD og den koster 5$ (+0,50$ i rake)
Hvis der laves 170 buy-in's giver det 850$. Så der betales altså mere end de garanterer, og dermed er der ikke value.
2. Tur
Der er 400$ GTD og den koster 2$ (+0,20$ i rake)
Hvis der laves 300 buy-in's giver det 600$. Så der betales altså mere end de garanterer, og dermed er der ikke value.
Jeg ved ikke, om jeg har forstået dit spørgsmål korrekt, men spørger du om, om man kan beregne hvilken af disse ture, der giver mindst dårlig value?
Umiddelbart tænker jeg tur 1 er bedst.
Måske kan man bruge formlen: BI x players / GTD?
Tur 1: 5$ x 170 / 800$ = 1,0625
Tur 2: 2$ x 300 / 400$ = 2,0000
Så jo lavere tal, jo bedre value. (og der er faktisk kun value, hvis tallet er mindre end 1)
- Hardtrance
- Site Admin

Re: Beregning af value i en turnering?
Umiddelbart nej.
Det handler ikke om hvorvidt der er mest overlay, men i hvilken turnering man får mest for sit indskud.
Altså noget i retning af, hvilken turnering der giver den største procentvise tilbagebetaling ift. indskud, pool, spillere, rebuy mv.