Et tilbagevendende problem

Alt som vedrører onlinepoker.
Besvar
Brugeravatar
Hardtrance
Site Admin
Site Admin

Et tilbagevendende problem

Indlæg af Hardtrance »

Jeg har det problem, at når jeg spiller MTTs, hvilket jeg jo næsten kun gør, så sker der typisk det som skete i dag. Jeg får superhænder i starten, dobler, og så kommer der ellers bare INTET.

Hvordan fanden formår man at holde en stack kørende med skrald?

Jeg kan godt raise preflop uåbnet med lort, men chancen for man rammer noget er jo ikke så stor. Jeg kan osse sagtens kalde med det, men hvad så? Hvad nu hvis der så bliver raiset efter? Eller bettet inden er så stort, at det er helt i skoven at gøre det jvf. stackstørrelse mv.?

Ja, jeg ved godt man ellers bare bliver blinded ud hvis man ikke gør noget, men at kalde med skrald til raises, det er vel bare at sætte turbo på det hele?

Jeg har umiddelbart ikke fundet noget godt materiale omkring emnet, så måske en af hajerne her kan give et par tips? :handgestures-thumbup: :beer:
:obscene-birdiered: til alle fisk der rammer.
Brugeravatar
XaismiQ
Du er igang
Du er igang

Re: Et tilbagevendende problem

Indlæg af XaismiQ »

Der er flere punkter man kan arbejde med, der som regel er nogle af problemstillingerne.
Her er nogle af dem:

1: Juster din spillestil når blinds er lave, spil flere hænder især i pos., og øv dig i at spille mange postflop hænder, sådan at du bliver mere komfortabel med at spille en stor range af hænder. Få en større stack (3x-5x startstack eller mere) ved at tage nogle chancer, sådan at du er bedre polstret til midgame/endgame.

2: Du skal stort set aldrig* (*det er et ord jeg ikke er vild med i poker) kalde med skraldehænder, når der raiset i forvejen,ligegyldigt om blinds er lave eller høje eller et sted derimellem. Det er en kæmpe donktaktik, og vil være stort -EV i det lange løb.

3: Bliv bedre til at spille modstanderen, og ikke dine egne kort. Hvis du ikke er villig til at ryge ud undervejs i en turnering, ved at tage nogle chancer og bluffe (når du vurderer at modstander ikke kan kalde) bliver du aldrig en vindende spiller i $5+ buy in og højere. Hvis du udelukkende spiller freerolls og $1-$2 turn. er det stort set umuligt at blive en bedre pokerspiller (min personlige mening). Så det er noget man skal gøre op med sig selv. Vil man give det skuddet og forsøge at blive en bedre pokerspiller, eller vil man fortsætte i den "sikre" hverdag på de lavere stakes.

4: Lad være med at kalde din stack væk med små/medium par og hænder som KTsuited QJoff og hænder i det lag, medmindre i er meget dybe.Raise eller fold alt efter din egen position, stack og modstandere osv. Find ud af hvilke spillere du kan presse, og hold dig væk fra dem, du ikke kan presse, medmindre du har "the goods".

5: Variér dit spil under hele turneringen. Hvis du eks. altid reraiser preflop med KK og QQ og altid flatter et raise med AJ og AT, så bliver det alt for nemt at spille imod for de gode spillere, du løber ind i. Du skal vende spillet sådan, at det altid er dig der prøver at få kontrol over de hænder du spiller, og ikke den givne modstander.

Der er så mange ting man kan arbejde med, men det kræver at man er villig til at lave fejl og vove pelsen, det er den måde man bliver en bedre pokerspiller.

Hvis man gør det samme næsten hver gang, bliver resultatet også det samme næsten hver gang ;)

Held og lykke ved bordene!
Brugeravatar
Hardtrance
Site Admin
Site Admin

Indlæg af Hardtrance »

:handgestures-thumbup: Tak for det svar. Det er lige præcis noget jeg kan bruge, og jeg vil forsøge det næste gang der ikke kommer noget spilbart. :obscene-drinkingcheers:
Brugeravatar
Hardtrance
Site Admin
Site Admin

Indlæg af Hardtrance »

I dag forsøgte jeg lidt af det du beskriver, nemlig den med at kalde "any 2-ish" i SB, og det gav faktisk et par mini-pots, så der er da håb. Måske. :handgestures-thumbup:
Brugeravatar
Ender
25+ indlæg
25+ indlæg
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af Ender »

Hardtrance skrev:I dag forsøgte jeg lidt af det du beskriver, nemlig den med at kalde "any 2-ish" i SB, og det gav faktisk et par mini-pots, så der er da håb. Måske. :handgestures-thumbup:
Hvis BB er Tight så kan du med fordel raise med any 2 fra SB. (Gælder kun hvis der er foldet til dig.)
Hvis boardet ligner noget han ikke har ramt vil du meget ofte kunne tage den med med et C-bet.
More live games... :obscene-drinkingcheers:
Besvar